Fundacja Sztuka Media Film rozpoczęła prace nad projektem „Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015-2020”. To pierwszy w Polsce dokument, który w sposób kompleksowy zdiagnozuje sytuację w branży medialnej i nakreśli możliwe scenariusze jej rozwoju.
Za opracowanie odpowiada rada naukowa w składzie m.in. prof. zw. dr hab. Tadeusz Miczka, prof. dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. dr hab. Stanisław Piątek, dr Dominik Batorski, dr Grzegorz Płoszajski, Agnieszka Ogrodowczyk, Marek Chlebuś, Wojciech Dziomdziora. Strategia będzie wielowymiarową analizą rodzimego rynku medialnego w kontekście europejskim i światowym. Uwzględni zarówno zjawiska o charakterze globalnym, jak również lokalną specyfikę. W toku prac nas strategią przewidziane zostały warsztaty oraz panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli polskich firm medialnych. Autorzy podkreślają w ten sposób praktyczny cel stworzenia takiego opracowania.
– Do dzisiaj nie powstał w Polsce dokument, który w sposób syntetyczny opisywałaby stan rynku, nazywał potrzeby branży medialnej oraz formułował postulaty wobec samego rynku i aparatu państwa. Nikt nie przedstawił wizji polskich mediów. Brakuje na ten temat debaty. Zależy nam, żeby podstawą takiej dyskusji stała się strategia, przygotowywana przez naszą fundację – wyjaśnia Jacek Weksler, prezes Fundacji Sztuka Media Film.
Sfinansowanie prac nad strategią możliwe jest dzięki dofinansowaniu przyznanemu przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem projektu jest również Bank Zachodni WBK. Wersja finalna dokumentu gotowa będzie do końca lipca 2015 r.