• Strona główna
  • Fundacja
    • O nas
    • Ludzie
      • Wojciech Dziomdziora
    • Fundacja jest moją pasją – wywiad z Jackiem Wekslerem, Fundatorem Fundacji Media Sztuka Film
    • Statut
    • Partnerzy
  • Projekty
    • Sztuka
      • Technikum
      • Polaków Portret Własny 2.0
      • Europejskie Szlaki Kultury
      • Rewitalizacja+
      • Kongres Futurologiczny
    • Media
      • Nowe media publiczne – kierunek zmian
      • Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce
      • European Media Summit
    • Film
      • Analiza i diagnoza polskiej kinematografii
      • Laboratorium Scenariusza Filmowego
  • Kontakt
  • In English
  • Program budowy zaufania społecznego

Laboratorium Scenariusza Filmowego

             Uwaga! Pobierz podsumowanie  Laboratorium Scenariusza Filmowego – edycja 2015

Laboratorium stanowi nowatorską formę pracy nad scenariuszami filmów fabularnych – jedyną i niepowtarzalną platformę spotkania twórców filmowych i naukowców. Oferuje możliwość konfrontacji punktów widzenia dwóch tak odrębnych na co dzień światów i wspólnej pracy nad tekstem literackim. Scenarzyści mają okazję zyskać zupełnie nową perspektywę postrzegania napisanej przez siebie historii, postaci, tematów i problemów. Perspektywę tę zaproponują naukowcy, którzy przyjrzą się tekstom, posługując się narzędziami charakterystycznymi dla reprezentowanych przez nich dziedzin.

Laboratorium ma zatem dwa wymiary: badawczy i praktyczny. Scenariusz filmu zostanie poddany wnikliwej analizie przez zespół naukowców z różnych dziedzin. Seria spotkań i dyskusji (również z autorem/-ami tekstu) zakończy się nie tylko publikacją wniosków z punktu widzenia poszczególnych dziedzin nauki reprezentowanych przez ekspertów, ale także przedstawieniem propozycji zmian w scenariuszu, które producent lub scenarzysta będą mogli wykorzystać. Projekt ma na celu przede wszystkim zaproponowanie szerszego spojrzenia na scenariusz filmu i pracę nad poprawianiem jego jakości.

W zespole ekspertów Laboratorium znaleźli się:

– prof. Tadeusz Cegielski (historyk kultury, historyk idei, Instytut Historii Sztuki UW),

– prof. Anna Malewska-Szałygin (antropolog, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UW),

– prof. Krzysztof Rutkowski (literaturoznawca i kulturoznawca, Wydział Badań Interdyscyplinarnych Artes Liberales UW),

– dr Hanna Schreiber (politolog, Instytut Stosunków Międzynarodowych UW),

– prof. Szymon Wróbel (filozof i psycholog, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk oraz Wydział Badań Interdyscyplinarnych Artes Librales UW),

– Jerzy Kapuściński (producent m.in. „Rewersu”, „Sali samobójców”, „Jesteś Bogiem”, dyrektor TVP2)

– Krzysztof Piesiewicz (adwokat, scenarzysta m.in. trylogii „Trzy kolory”, „Podwójnego życia Weroniki”, „Dekalogu”).

W Laboratorium Scenariusza Filmowego analizie poddawane są trzy scenariusze pełnometrażowych filmów fabularnych, mające jednego lub dwóch autorów. Z nowej, unikatowej formy wsparcia w procesie developmentu mogą korzystać scenarzyści pracujący nad nowymi wersjami tekstów lub producenci rozwijający scenariusze planowane do produkcji.

Laboratorium Scenariusza Filmowego odbywa się dzięki wsparciu    pisf_logo

 

 

Za koordynację działań w ramach Laboratorium odpowiada Katarzyna Długosz.

fotka_mala

Producentka wydarzeń, programów i warsztatów scenariuszowych. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka. Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim.

Od 2012 r. producentka i autorka programu Strefy Scenarzysty (impreza wykładowo-warsztatowa w ramach festiwalu Wiosna Filmów w Warszawie), w latach 2008-2010 producentka i współautorka programu Script Forum (festiwal dla branży scenariuszowej w Warszawie). Była również menedżerem projektu pierwszej edycji programu szkoleniowego dla scenarzystów z Europy Środkowej i Wschodniej, Scripteast.

Tłumaczka podręczników z dziedziny scenariopisarstwa (Lucy Scher “Reading Screenplays. How to Analyse and Evaluate Film Scripts”, Linda Seger „Making a Good Script Great”, Linda Seger “Advanced Screenwriting”), filmów, materiałów marketingowych i publikacji unijnych związanych z filmem.

Jako dziennikarka publikowała m.in. w tygodniku „Przegląd” (w okresie 2005-2006 była kierownikiem działu kultury) i miesięczniku „Sukces”. Była również autorką tekstów i wywiadów oraz redagowała trzy edycje Katalogu Scenarzystów Polskich (2008-2010).

 

Aktualności

  • Media publiczne – potrzeba zmian
  • Project – NEW EUROPA TV (NETV)
  • Francuskie propozycje dla UE – debata
  • Europa Macrona – debata
  • Europa TV – rozwój projektu

Materiały

  • Rada Naukowa “Strategii rozwoju rynku medialnego w Polsce”

Archives

  • April 2021
  • March 2020
  • November 2018
  • January 2017
  • December 2015
  • October 2015
  • July 2015
  • May 2015
  • October 2014
  • September 2014
 

© 2014-2016 by Fundacja Sztuka Media Film