Fundacja Sztuka Media Film przedstawiła założenia pionierskiego dokumentu. Zainicjowała tym samym dyskusję o kierunku i zasadach rozwoju mediów w Polsce.
Pobierz pełen tekst dokumentu: SMF Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce 2015-2020
Pobierz prezentację: Prezentacja – Strategia rozwoju runku medialnego
Na spotkaniu zorganizowanym w poniedziałek, 13 lipca br. w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich zaprezentowane zostały założenia „Strategii rozwoju rynku medialnego 2015-2020“. Pełen tekst dokumentu ogłoszony zostanie do końca lipca br. Prezentacja stanowiła jego podsumowanie, zawierając najważniejsze konkluzje i postulaty.
Spotkanie miało charakter konsultacyjny i zakończyło się interesującą dyskusją między uczestnikami, wśród których znaleźli się przedstawiciele KRRiT, PISF, ZAIKS oraz innych instytucji związanych z rynkiem medialnym, menadżerowie mediów komercyjnych i publicznych oraz eksperci rynkowi. Uznali oni „Strategię“ za dokument istotny oraz przyjmujący pionierską perspektywę, która stara się objąć wszystkie sektory i fenomeny rynku medialnego. Prowadzący spotkanie Wojciech Dziomdziora zaznaczył, że dokument nie formułuje prostych rozwiązań i nie podsuwa recept, ponieważ jego zadaniem jest wywołanie publicznej dyskusji oraz wskazanie obszarów, które wymagają od władz państwowych oraz uczestników rynku medialnego refleksji oraz uzgodnienia wspólnych działań. W interesie społecznym należy zadbać o to, by rozwój rynku nie odbywał się samoistnie, ale by czekającym nas zmianom przyświecały konkretne cele.
Za opracowanie „Strategii“ odpowiedzialny był zespół w składzie: dr Dominik Batorski, Wojciech Dziomdziora, dr Tomasz Gackowski, dr Andrzej Garapich, prof. dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. dr hab. Tadeusz Miczka, Agnieszka Ogrodowczyk, prof. dr hab. Stanisław Piątek. Fundacja Sztuka Media Film zrealizowała projekt we współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, bankiem BZ WBK oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.
Zobacz prezentację Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce 2015-2020.
Partnerami projektu są: